twitter   facebook   rss

Sponsoren


JK Productions


Amarant Groep


Runnersworld Tilburg


Codediggers


Heerkens van Bavel


Interesse

Wedstrijden



close
Loading...


Mario World Kampverhaal

01 nov 2017

Het was een prachtige lente avond in juni. Mario en zijn vrienden waren aan het trainen op de atletiekbaan bij AV Attila. Iedereen was heel hard aan het werk om beter en sneller te worden. Die avond was prinses Daisy jarig. Na de training bleef iedereen nog even om gezellig wat te drinken en voor het gebak van prinses Daisy.

Op het moment dat ze naar huis wilde gaan pakte donkere wolken zich samen boven de baan en begon het te onweren, even later begon het heel hard te regenen. Tot ieders schrik kwam de grote vijand Bowser tevoorschijn, die op zoek ging of hij iemand te pakken kon krijgen. Als Bowser weer weg gaat en iedereen weer bij elkaar komt, komen Mario en zijn vrienden erachter dat Prinses Daisy is ontvoerd door Bowser.

Snel bedenken ze samen een plan om prinses Daisy uit de handen van Bowser te redden. Iedereen gaat in een ander deel van de stad zoeken, maar niemand kan de prinses vinden. Er gaan maanden voorbij dat ze geen spoor van prinses Daisy kunnen vinden.

Als Mario en Luigi boodschappen aan het doen zijn zien ze Bowser. Ze besluiten om hem te volgen. Als Bowser een bos in rijdt en het hek achter hem sluit komen Mario en Luigi erachter waar Bowsers Castle is: "Het Sparrenhof". Ze besluiten iedereen bij elkaar te roepen en in het weekend in het bos te gaan zoeken.

Als ze op vrijdag bij Bowsers Castle komen zien ze heel veel kinderen in het kasteel. Ze besluiten naar binnen te gaan om te vragen of de kinderen willen helpen met zoeken.

Eenmaal binnen in Bowsers Castle blijkt dat de kinderen maar al te graag willen helpen met het zoeken naar prinses Daisy.

De kinderen worden verdeeld in groepjes en zo krijgen Mario, Luigi, Peach, Rosalina, Para Troopa, Yoshi en Donkey Kong ieder de hulp van 8 kinderen.

Eerst willen ze wel eens weten wat de kinderen allemaal al weten over Mario, zijn vrienden en zijn vijanden, en daarom hebben ze op het speelveld 50 kaarsjes neergezet waar allemaal vragen op zitten. De kinderen moeten deze vragen beantwoorden en daarna weten Mario en de rest wat de kinderen allemaal al weten. De winnaar van het spel kreeg een letter van de locatie waar prinses Daisy opgesloten zat.

Later die avond waren Mario en zijn vrienden zo blij met alle hulp, dat ze dachten om er eerst maar eens een feestje van te maken, en zo werd er die avond een ontzettend leuk discofeest gehouden. Tijdens die disco werden nog verschillende spelletjes gedaan zoals de stoelendans, de limbodans en de vloer is lava (waarbij iedereen ineens op de tafels stond te dansen). Aan het einde van de avond zijn de kinderen allemaal zo moe, dat iedereen naar bed gaat om uit te rusten.

De volgende dag was iedereen voor 8 uur alweer wakker en klaar voor de zoektocht naar prinses Daisy. Na een lekker ontbijt was het tijd om wat "Minigames" te gaan spelen. Met spelletjes als spijkerpoepen, ranja pong, bottle flip en een proefspel konden de groepjes punten bij elkaar verdienen. Het groepje dat de meeste punten bij elkaar had verdiend kreeg ook een letter om de zoektocht naar prinses Daisy weer wat makkelijker te maken. Na de minigames was er tijd voor een lekker stukje fruit en een bekertje ranja tijdens de bananabreak. En daarna mocht iedereen even lekker gaan spelen.

Na de lunch in de middag stond het "Muntenspel" op het programma. Alle groepjes moesten in het bos op zoek gaan naar 3 munten. Door vragen goed te beantwoorden en opdrachten goed uit te voeren konden er aanwijzingen worden verdiend. Deze aanwijzingen leiden dan weer naar de 3 munten die verstopt lagen in het bos. Dit was voor de groepen best moeilijk en iedereen werd er zo moe van dat de kinderen halverwege het spel even een bananabreak hielden. Na de pauze gingen de kinderen weer op zoek naar de munten die ze nog niet hadden gevonden. Toen het spel was afgelopen kreeg de winnaar weer een letter. Ook kregen alle andere kinderen een aanwijzing die kon leiden naar de schuilplaats van Bowser.

Na een korte periode dat de kinderen even mochten spelen in de speeltuin was het al snel weer tijd voor het volgende spel "Mario kart". De groepjes moesten hierbij tegen elkaar strijden. Ieder groepje had een kruiwagen waarbij er 1 kind in de kruiwagen mocht gaan zitten en een ander kind moest

dan de kruiwagen duwen. In de kruiwagen lagen dan nog wat bananenschillen die de kinderen konden gebruiken om het de tegenstanders wat lastiger te maken. Nadat alle kinderen 1 of 2 keer aan de race mee hadden gedaan hadden we een winnaar die natuurlijk ook weer een letter had verdiend.

Aan het einde van de middag begonnen de kinderen alweer wat moe te worden. Dus werd het tijd om even op te frissen, wat uit te rusten en lekker te gaan eten. Bij het eten kregen de kinderen een lekkere kop soep en daarna werd er friet op tafel gegooid en kon iedereen genieten van een lekker broodje hamburger. En zo kon iedereen zich weer opladen voor een zwaar avondprogramma.

Het volgende spel was het smokkelspel. Hierbij moesten de kinderen paddenstoelen, vuurbloemen of sterren van de ene naar de andere post brengen. Op zich geen hele moeilijke opdracht, maar dit moest dan wel gebeuren zonder dat de kinderen werden betrapt door de douane. En dat bleek voor sommige kinderen toch nog wel vrij moeilijk te zijn. Het groepje dat het meeste wist te smokkelen won het spel en kreeg een letter voor de locatie van prinses Daisy.

Mario, Luigi, Rosalina, Prinses Peach, Yoshi, Para troopa en Donkey Kong waren na al deze activiteiten moe geworden en besloten alvast naar bed te gaan. De kinderen daarentegen waren nog helemaal niet moe en wilden nog wel even wakker blijven. Iedereen kreeg een lekkere kop warme chocolademelk. Er werd besloten om in het bos een spooktocht te gaan houden. Bowser had te horen gekregen dat de kinderen in de buurt waren en had al zijn vrienden verzameld in het bos om ervoor te zorgen dat de kinderen niet nóg dichterbij zouden komen. In groepjes gingen de kinderen het bos in om te proberen om alle vijanden te verslaan. Iedereen liep door 8 werelden en in iedere wereld kwam er een vijand die de kinderen een beetje bang wilden maken. Maar de kinderen lieten zich niet van de wijs brengen en wisten alle vijanden te verslaan en weer veilig terug te keren in Bowsers Castle. Na de spooktocht was iedereen moe en ging iedereen naar bed.

De volgende ochtend werden de kinderen wakker gemaakt door de kok van het kamp. De kinderen kregen de tijd om hun spullen op te ruimen en daarna begon iedereen weer aan het ontbijt. Na het ontbijt was het tijd voor het laatste spel van het weekend. In de speeltuin werd een parcours uitgezet en de kinderen moesten in estafettevorm proberen om de snelste tijd neer te zetten. De 4 beste groepjes mochten het hierna in de halve finale en de finale tegen elkaar opnemen en uiteindelijk won de winnaar de laatste letter van dit weekend. Nu alle letters uitgedeeld zijn konden de groepen die de letters hadden gewonnen proberen te achterhalen waar prinses Daisy gevangen zat. Ter voorbereiding op het eindspel mochten de kinderen eerst nog even lekker in het bos spelen. Hierna volgde de lunch. En daarna kregen we de totaal uitslag van alle spellen.

Deze uitslag was erg spannend. Op de eerste plaats waren de groepjes van Mario en Donkey Kong geëindigd. Op de derde plaats waren de groepjes van Luigi en Peach geëindigd. Op de vijfde plaats eindigde het groepje van Para Troopa. Op de zesde plaats het groepje van Rosalina en op de zevende plaats het groepje van Yoshi. Aangezien we toch moesten weten wie eerste en derde was geworden werd er nog een inschattingsvraag gesteld. Hieruit bleek dat de groepjes van Donkey Kong en Peach het beste konden inschatten, daardoor werd Donkey Kong eerste en eindigde Peach op de derde plaats.

Na alle uitslagen werd het tijd voor het eindspel. Prinses Daisy was nog steeds niet gevonden en daar werd het ondertussen toch echt tijd voor.

De groepen gingen 1 voor 1 het bos in, waar ze allemaal 5 opdrachten uit moesten voeren. Pas als deze uitgevoerd waren opende de poort naar de grote Bowser. Als eerste ging de winnaar Donkey Kong het bos in. Hierna Mario, Peach, Luigi, Para Troopa, Rosalina en als laatste het groepje van Yoshi. Heel fanatiek was iedereen alle opdrachten aan het uitvoeren. Uiteindelijk had het groepje van Donkey Kong als eerste alle opdrachten goed uitgevoerd. Ze mochten hierna naar Bowser om te proberen Bowser te verslaan. Om hem te kunnen verslaan kreeg de groep 5 vragen. Als er 3 vragen goed beantwoord waren was Bowser verslagen en konden ze prinses Daisy bevrijden uit de wigwam waarin ze gevangen was. Het team haastte zich hierna samen met Daisy naar de bel om deze te luiden en iedereen te laten weten dat het spel is afgelopen en dat zij de winnaar waren van het kamp.

Toen uiteindelijk iedereen terug was bij Bowsers Castle waren Mario en zijn vrienden zo ontzettend blij dat prinses Daisy weer bevrijd was, dat ze iedereen hebben bedankt voor de heel erg goede hulp van de kinderen. Ook hadden ze nog een presentje voor alle kinderen en nog een extra beloning voor het groepje dat prinses Daisy heeft weten te bevrijden.

Nadat alle kinderen hun presentje hadden gekregen was het voor iedereen weer tijd om samen met hun ouders naar huis te gaan en thuis alle prachtige kampverhalen te vertellen.

Wij als organisatie willen graag alle kinderen ontzettend bedanken voor een zeer geslaagd kamp dit jaar, en we zien jullie volgend jaar allemaal weer graag bij het pupillenkamp 2018.

Plaats een reactie:

Voorwaarden: anonieme, beledigende en ongepaste reacties worden verwijderd. Reacties op fouten of onvolledigheid van de informatie op onze site worden eveneens verwijderd. Wij verzoeken u dergelijke reacties te richten aan webmaster@av-attila.nl of desbetreffende contactpersoon, die actie zullen ondernemen om indien nodig de gegevens te corrigeren.